Laatste dag Krabi 1

Infinity pool met uitzicht op zee

Na onze eilanden expeditie besluiten we Hanna op te zoeken in het Beyond Resort. Aarzelend stappen wij het luxe resort binnen waar we proberen niet te verdwaald over te komen. Het hotelpersoneel wijst ons echter vriendelijk de weg en al snel vinden we Hanna die twee ligstoelen voor ons gereserveerd heeft aan een infinity pool. Met een verse kokosnoot in onze hand wanen we ons een dag in pure weelde. We nemen zelfs een massage aan het strand (met ondergaande zon)! Anne durft een Thai massage aan en Liske gaat voor een Aloë Vera behandeling voor de rode billen van gister.

surroundings

image3

De volgende dag is onze laatste dag, dus we willen weer iets ondernemen. Het wordt een kayak tour in the Lane Bay. We worden opgehaald door de Thaise Johnny Depp en een aflevering van grenzeloos verliefd begint. Bij een volgende stop wordt onze pick-up truck volgepropt met luidruchtige mensen uit Singapore. Na tien minuten komen we er achter dat ze al die tijd al Engels schreeuwen. Het maakt de 30 minuten durende rit er niet meer ontspannen op. Gelukkig biedt het landschap troost en beseffen we dat ‘dit is wat je altijd op tv ziet’: kinderen die zich wassen in een riviertje, vervallen huisjes, marktjes, daken die van bananenbladeren worden gemaakt en uiteraard 100 brommers. Wir sind ganz zen.

liske

Eenmaal aangekomen lijkt het alsof we op de plaatselijke stort zijn, overal is rotzooi. Gelukkig zien we ook wat kajaks in de modder liggen, dus we zitten goed. Na een korte roei-instructie begint de strijd met de Singaporenezen (?). Liske is Kortjakje, altijd vooraan, en laat niemand voorbij (een dodelijke blik doet alle enthousiaste kajakkers afdruipen naar de achterhoede). Zo krijgen wij tot nu toe altijd een privétour met informatie over elke steen. Saillant detail: ‘is mooi’ wordt in het Thais gebruikt voor “It is hair, but then not on your head, hihi.” Top informatie. We zien bomen, we zien rotsen, we zien vissen, we zien barracuda’s, we zien een paradijs, en dat alles met het geschreeuw van onze metgezellen op de achtergrond. Het enige moment dat we van stilte mogen genieten is als onze Johnny ze ‘ssssshtttt’ om ons op een aap te wijzen die zich niet vaak liet zien, een soort Gibbon met een witte staart. Later zien we ook nog de ordinaire huis- tuin- en keukenaap, die bekend staat om het jatten van alles wat los en vast zit (Johnny roept ons uiteraard als eerste). Na een professionele fotoshoot door mister Casanova, kajakken we terug. Dikke tip voor mensen die willen kajakken: neem een middagtour, deze zijn minder druk en het is nog steeds fucking zwaar en heet.

johnny

Johnny wijst ons op een vis

Huis-tuin-en-keuken-aap

Eenmaal terug in Ao Nang gaan we na het eten (rijst uit een ananas-eend) naar de massagesalon waar we al dagen naar toe willen. Slim als we zijn, hebben we op meerdere stake-outs geconstateerd dat hier de meeste Thai naar toe gaan, dat moet dus wel goed zijn. We nemen voor 300 baht een rugmassage van een uur. Oh em djie, beste massage ever! Geheel pijnloos is het niet, het blijft een Thaise massage waarbij de masseuse zich soms met haar hele gewicht op je rug stort. Bij Liske is de ontspanning ook moeilijk te vinden als de kleine Thaise vrouw steeds in een zacht ‘ge-ooh’ uitbarst. Liske’s rug is dan ook zo flexibel als een vork. Maar herboren zijn we wel. In het hotel kijken we nog een keer Frozen en bereiden we ons weer voor op een vlucht met Thai Airlines (‘silk as smooth’ mijn kont in die gammele bak ellende).